fujilabor.hu – minőségi online képkidolgozás, fotókidolgozás, fényképelőhívás és fotórendelés

Vállalási feltételek

1. Az Ön fotóit az itt található árakon dolgozzuk ki, a feltüntetett árak tartalmazzák a 27%-os ÁFA-t.
2. Áraink a teljesítés határidejétől függenek. Vállalási határidőnk az aktuális árlistában találhatók.
3. Vis maior (áramkimaradás, rendszerhiba, gépleállás stb.) esetén az előzetesen vállalt határidők változhatnak. A határidők bármilyen okból való be nem tartásáért semmiféle árengedményt, vagy kártérítést nem áll módunkban adni.
4. Kidolgozó berendezésünk a technikai optimumon dolgozik. Az optimális minőségtől eltérő igényeket is készséggel teljesítjük, de kizárólag előzetes kérésre, egyedi megbeszélés alapján. Az ennek kapcsán készített próbaképeket kérjük kifizetni.
5. Előzetes egyeztetés alapján van mód bármilyen, a szokványostól eltérő méretű kép elkészítésére.
6. CD-írást kizárólag olyan memóriakártyáról vállalunk, ami digitális fényképezőgéppel rögzített (kép) adatokat tartalmaz. Más hordozóról nem vállalunk CD-írást.
7. Szkennelést 135-ös (Leica) vagy IX240-es (APS) filmekrol vállalunk, ha azok legalább 10 cm-es darabokban vannak hagyva.
8. Futáros kiszállítást munkanapokon vállalunk a szabad kapacitás függvényében. Kizárólag a munkafelvételt követő munkanap déli 13 óráig elkészült munkákat szállítjuk ki, a munkafelvételt követő munkanapon 8 és 17 óra közötti időpontban. Amennyiben nem tudjuk kézbesíteni a munkát, mert az nem készült el, vagy mert a Megrendelő - vagy meghatalmazottja - nem vette át, telefonon megkíséreljük a Megrendelő értesítését. A megőrzésre a fentebb leírt szabályok az irányadók. Reklamációt kizárólag a Szarvas, Árpád köz 2-ben lévő laborunkban tudunk elfogadni.
9. Ha olyan felületből rendel, ami nincs a választhatóak között, akkor a labor automatikusan a rendelhető felületekre gyártja le.
Ebből adódó reklamációt nem tudunk elfogadni.
   
A képkészítés és a nagyítás egységes feltételekkel történik eredetitől függetlenül, legyen az negatív, dia, vagy digitális állomány.
   

MEGRENDELÉSÉVEL ÖN ELFOGADJA VÁLLALÁSI FELTÉTELEINKET

 

A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai

A vásárolt áruk jellemzőit a konkrét árucikk információs oldalából tudhatja meg részletesen. Az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért nem vállalunk felelősséget, a feltüntetett képek helyenként illusztrációk.
A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett nettó és bruttó ár, a feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek.
Az esetleges elírásokból eredő károkért cégünk nem vállal felelősséget. Több termékcsoportból történő egyidejű vásárlás esetén az egyes termékcsoportokba tartozó árukra vonatkozó szállítási és fizetési feltételek eltérhetnek egymástól.


Egyéb feltételek
A Labo-Phone Kft. ezúton tájékoztatja, hogy személyes adatait a szerződés teljesítése, és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. Külön rendelkezés hiányában a Labo-Phone Kft. a későbbiekben tájékoztatja Önt akcióiról és újdonságairól. Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért felelősséget nem vállalunk! A termékoldalon található műszaki adatok tájékoztató jellegűek, a hivatalos termékspecifikációért kérjük látogasson el a termék gyártójának weboldalára.


Megrendelés átvétele, szállítás

Személyes átvétel üzleteinkben:

A megrendelést követően kollégáink tájékoztatást adnak a termék átvételéről. Amennyiben a megrendelt termék raktáron van, átvehető az üzletünkben.
Kérjük, minden esetben várja meg kollégáink visszajelzését a rendelés állapotáról, mielőtt elindulna szaküzletünkbe átvenni a terméket.
Amennyiben a kiválasztott termék nincs raktáron, kollégáink telefonon felkeresik Önt az áru várható beszerzési idejével kapcsolatban, majd a termékbeérkezést követően újból értesítik Önt. Az egyeztetett időpontban a termék átvehető az előzetesen megjelölt üzletünkben.
Üzleteinkben történő személyes átvételkor az ÁFÁ-s számlát, vagy blokkot kiállító munkatársunknál történik a fizetés. Ez esetben, ÁFÁ-s számla igényét kérjük előre jelezze üzletünkben, eladó kollégáinknál!

Szolgáltatásunknál (fotókidolgozás, tervrajz nyomtatás) lehetőség van személyes átvételre, illetve postai, vagy Trans-o-flex futárszolgálat által történő házhozszállításra. Személyes megrendelés esetén vállalási határidőink a következőképpen alakulnak:
 

fél óra-1 nap 1 óra-1 nap 4 óra-1 nap 3 nap 1 hét
digitális képkidolgozás analóg filmkidolgozás xerox tervrajz nyomtatás reprodukció:képről kép, egyedi naptárak fényképes ajándéktárgyak


A munkák várható elkészülési idejéről kollégáink minden esetben tájékoztatják Önt.
Online képrendelés esetén a hétköznap délig leadott megrendelését már másnap átveheti üzletünkben, vagy kérheti a csomag házhozszállítását.
Tehcnikai probléma esetén a pontos elkészülési idő kitolódhat, ezért felelősséget nem tudunk vállalni.
Az esetleges szállítási késedelem, vagy a megrendelés teljes meghiúsulása esetén a Labo-Phone Kft.-t kártérítési kötelezettség nem terheli.


Szállítás utánvétes csomagként:

Amennyiben honlapunkon több képrendelést ad le egy nap , úgy a tételeket összevonjuk és egyben, egy szállítási díjjal szállítjuk. Ha a rendelése meghaladja a 5000 Ft-ot az ország egész területén mi álljuk a postaköltséget. Kérjük, ha több tételben tölti fel rendelését, jelezze számunkra elérhetőségeinken.

Amennyiben a futárszolgálatot szeretné igénybe venni, írja be képrendelésénél a megjegyzés rovatba.
Trans-o-flex futárszolgálat esetében a kézbesítő futárnál kell a termék ellenértékét odaadni átvételkor.
Házhozszállítással történő rendelés esetén, kérjük átvételkor ellenőrizze tételesen a termék(ek) sértetlenségét, a csomagban foglalt egyéb kiegészítőket, a számlán szereplő adatok helyességét. Amennyiben eltérést észlel, lehetősége van a csomagot visszaküldeni központunkba. Kérjük észrevételeiről tájékoztassa ügyfélszolgálatunkat, hogy a felmerült hibát mielőbb korrigálhassuk.


Szállítási határidők, költségek

A szállítási határidők kizárólag a munkanapokon, délig leadott megrendelésekre, valamint a raktáron levő termékek kiszállítására vonatkoznak. A szállítási határidő 1-5 munkanap.

Hétvégén nincsen kiszállítás.

Csomagolás:
Nem számítunk fel csomagolási költséget.

Szállítási díjak:
Bruttó 5000 Ft feletti megrendelés esetén a kiszállítás az ország egész területén ingyenes!

5000 Ft alatti értékhatár rendelés esetén bruttó 990 Ft

Személyes átvétel esetén a képkidolgozás árain kívül semmilyen csomagolási és transzferdíj nem terheli a vásárlót.


A megrendelés lemondása
A vevő jogosult a megrendelést követően, de még a kiszállítást megelőzően a vásárlástól elállni.
Ezt az igényét jelezheti ügyfélszolgálatunkon a +36 70 573 1000-es telefonszámon. Ebben az esetben a vevőt semmilyen költségviselési kötelezettség nem terheli.

Ha szolgáltatást szeretne lemondani, pontosítani, vagy módosítani, kérjük mielőbb hívja ügyfélszolgálatunkat (+36 70 318 0022), vagy jelezze e-mailben (info@fujilabor.hu), mivel a gyártás folyamatosan történik. Így a már elkészült munkákat nem tudjuk módosítani, vagy sztornózni.


Vásárlástól való elállás
Amennyiben a vásárlástól a termék átvételét követően kíván elállni, azt a következő módon teheti meg:
A vásárló, az áru átvételét követő 8 munkanapon belül, indoklás nélkül elállhat a vásárlástól. Az elállás csak a házhozszállítással történt vásárlások esetében alkalmazható, személyes átvétel esetén nem érvényesíthető! Ennek módjáról a 17/1999. (II.5.) számú kormányrendelet rendelkezik. A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. A terméket eredeti, sértetlen állapotban kell a számlával, illetve a garancialevéllel együtt visszajuttatnia az üzletünkbe. Kizárólag sérülésmentes, hiánytalan tartalmú és csomagolású termék visszaszolgáltatása esetén térítjük meg a teljes vételárat. Az elállási jog gyakorlása nem jelent többletköltséget a vásárló számára, a termék visszajuttatásáról azonban ügyfelünknek kell gondoskodnia, így az esetlegesen felmerülő szállítási, ill. utazási költségek a vásárlót terhelik.

A termék visszaküldését utánvétes csomagként sajnos nem áll módunkban elfogadni. Kérjük, hogy a termékeket minden esetben vagy személyesen, vagy valamely futárszolgálattal juttassa vissza. Amennyiben a visszaküldött csomag megfelel a fenti feltételeknek, a Labo-Phone Kft kötelezettséget vállal arra, hogy a vételárat a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően, a csomag átvételét követő 30 napon belül hiánytalanul visszautalja a vásárló részére.
Amennyiben az árucikk sérült, vagy viseltes állapotban van, a Labo-Phone Kft fenntartja a jogot az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítésére, ill. megtagadhatja az áru visszavásárlását.
Az adott árucikk díjmentes cseréje csak abban az esetben lehetséges, ha a gyári csomagolásban található kiegészítők, tartozékok, dokumentációk, és azok csomagolása ép és bontatlan állapotban van. Ellenkező esetben a vételár 25-50%-kal csökkentett értéke kerül visszafizetésre, amely a gyártó általi újracsomagolás és a kiegészítők cseréjének a költsége.


Nem gyakorolható az elállás joga, olyan speciális igényű termék esetén, melyet rendelésre gyártottak, vagy egyedileg szereztünk be.


A megrendelő elállási jogát a 17/1999. (II. 5.) Kormányrendelet 5. §-ban foglalt esetekben nem gyakorolhatja. Az elállási jog gyakorlása során a megrendelő jóhiszeműen köteles eljárni, jogát rendeltetésének megfelelően köteles gyakorolni. Ezen joggyakorlás nem vezethet a joggal való visszaéléshez a megrendelő részéről (Polgári törvénykönyv 5. §).


Labo-Phone Kft.

 


Az eladó adatai


Cégszerű megnevezése:
Labo-Phone Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság

Adószáma:
12736889-2-04

Cégjegyzékszáma:
04-09-005380
A székhely címe:
5540 Szarvas, Árpád köz 2.

Telefon:
+36 70 318 0022



Telephely címe:
1063 Budapest, Szív u. 45.


E-mail cím:
info@fujilabor.hu


Vásárlási feltételek
Teljesítés módjai:
Személyes átvétel,házhozszállítás.


Teljesítés költsége:
Szállítási feltételek szerint.


Telefonos ügyelet nyitvatartás:
H-P: 9:00-17:00
Szo: 9:00-12:00


Az online megrendelt termékek, szolgáltatások kiszállítása
általában 1-5 munkanapon belül történik.
Amennyiben a termék nincs raktáron, úgy
e-mail és/vagy telefon útján értesítjük a
várható szállításról.


On-line bankkártyás fizetés

Bankkártyás fizetés feltételei, folyamata

Befizetés esetén Önnek lehetősége van az adott szolgáltatás ellenértékének dombornyomású bank-, vagy hitelkártyával történő kiegyenlítésére. A fizetés a K&H Bank által kibocsátott Visa Electron és Cirrus Maestro bankkártya használatával, illetve bármely bank által kibocsátott dombornyomott Visa és VISA Electron (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi), EuroCard/MasterCard, JCB kártyák és internetes kártyák használatával, a szükséges kártyaadatok megadásával történhet.

A szolgáltatás megrendelésének oldalán, az adott szolgáltatás kiválasztása után az "On-line fizetés"-re kattintva az on-line fizetést bonyolító K&H Bank felületére kerül. Bankkártya adatai így magas védelmi szintű authentikációs titkosítási módszereket használó csatornákon keresztül jutnak el a Bankhoz, illetéktelenek nem férhetnek hozzá. A vásárlás és fizetés folyamatának különválasztásából adódóan a HTE a bankkártya adatokról nem szerez információt, csak a fizetés tényéről értesül.

A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően (ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti), a K&H Bank elindítja a Kártyabirtokos számlájának megterhelését a szolgáltatás ellenértékével.

Megrendelés lemondásának módja és feltételei

A bankkártyás fizetést - a fizetés gyorsasága miatt - nem lehet lemondani, a fizetés gyakorlatilag azonnal lezajlik a megrendelés/ átutalás kattintásával. Ha azonban nem a kért szolgáltatást kapta meg, kérjük panaszát a regisztrációs adataival együtt küldje meg a info@fujilabor.hu e-mail címre.

Reklamáció módja és feltételei

Az on-line fizetési tranzakciót bonyolító banki rendszer gyakorlatilag lehetetlenné teszi a túlfizetést, illetve a többszöri fizetést. Ha esetlegesen mégis bejelentéssel kíván élni, ezt az info@fujilabor.hu címen teheti meg. Amennyiben a kártyabirtokos reklamációja jogos, a kártyabirtokos által vitatott összeget a Bankkal előzetesen egyeztetett és jóváhagyott módon rendezzük.

Ügyféladatok kezelésének és felhasználásának módja

Az Ügyfelektől kapott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat csak a szolgáltatás teljesítése érdekében használjuk fel.

Adatvédelemre és adatkezelésre vonatkozó információk

A K&H Bank biztosítja a biztonságos bankkártyás fizetési megoldást. Az Ön kártyaadatait az információáramlás alatt 128-bites SSL titkosítás védi. A vásárló által használt böngésző program az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a K&H Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.

Amennyiben az Ön által használt böngészőprogram (legalább Netscape 4.7 vagy Windows Internet Explorer 5 verziók) az SSL titkosítást nem támogatja, úgy ezt az internetes bankkártyás fizetési megoldását nem tudja használni.


Adatkezelés

Az webáruház használata során a Labo-Phone Kft. részére rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki további fél számára, kivéve abban az esetben amennyiben az a Labo-Phone Kft. alvállalkozója. (Pl: Futárszolgáltat, a megrendelés kézbesítéséhez). A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítése statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat a Labo-Phone Kft. kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezi a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra. A megrendelés folyamán rögzített adatokat a Labo-Phone Kft. mindaddig rögzíti, amíg a Vásárló nem kéri azok törlését. Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban a info@fujilabor.hu e-mail címen. A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999 (II.5.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az nformációs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók. A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja a Labo-Phone Kft. általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit.

3 napon belüli meghibásodás - A termék cseréje:
Ha az Ön által vásárolt termék a vásárlástól számított 3 napon belül meghibásodott, kívánságára azt az eredeti termékkel megegyező típusú új termékre cseréljük. Ha cserére nincs lehetőség (pl. éppen nincs raktáron az adott típus), a vásárló választása szerint a termék visszaszolgáltatásával egyidejűleg a vételárat visszafizetjük, vagy a vételárkülönbözet elszámolása mellett más típusú terméket adunk át a megrendelő részére.
A 3 napon belüli csere fontos feltételei:
1. A készülék sérülésmentes
2. Minden gyári tartozék és a csomagolás (doboz)
3. Eredeti számla/blokk és garancialevél
Ha a fentiek közül bármelyik meghiúsul, a készüléket csak javításra tudjuk felvenni.

A 3 napos cseregarancia nem a termék azonnali cseréjét jelenti, hanem a termék javítás nélküli cseréjét.
Egyes esetekben nem dönthető el azonnal egyértelműen, hogy a termék valóban hibás, vagy sem. Ezekben az esetekben a cseréhez a szakszervíz szakvéleményére van szükség, így jegyzőkönyv ellenében a terméket üzletünkben átvesszük a vásárlótól. Amennyiben a készülék valóban hibás, abban az esetben nem megjavításra kerül, hanem egy új készüléket biztosítunk helyette.

3 napon túli meghibásodás

Ha a hiba 72 órán túl jelentkezik:
Kérjük kedves Vásárlóinkat forduljanak a garanciajegyen megjelölt szervízhez.
Egyes termékek 3 napon túli meghibásodása esetében az üzletünkbe kell visszajuttatni a készüléket javításra. Ennek több módját is elfogadjuk:
1. Nyitva tartási időnkben személyes hozza be hozzánk a

2. Postán, vagy futárral elküldi a fent említett címre

Elküldés előtt, kérjük mindenképpen egyeztessen velünk telefonon! A postáról érkezett készüléket csak abban az esetben tudjuk átvenni, ha a csomagolás sérülésmentes. A postai, ill. futárköltséget minden esetben a vásárló köteles állni. Utánvéttel feladott csomagot sajnos nem áll módunkban átvenni. Kérjük minden esetben tüntesse fel a csomagban a hiba leírását, a vásárló nevét, elérhetőségét, valamint csatolja a számlát, és a garancialevelet!
A megvásárolt termékek mellé kapott számlát/blokkot, valamint a garancialevelet minden esetben meg kell őrizni, ugyanis ezzel tudja igazolni a vásárlást, illetve a garancia kezdetének idejét. Kérjük, a garanciajegyet minden esetben olvassa el átvételkor! A garancia értelemszerűen a garanciajegyen feltüntetett ideig érvényes.
A meghibásodott termékek garanciális javítása alatt sajnos cserekészüléket nem tudunk biztosítani.

Ha a készüléken sérülés vagy beázás nyoma látható, automatikusan megszűnik minden nemű garancia.
Elveszett jótállási jegyet sajnos nem áll módunkban pótolni. A garancialevélen történő bármilyen, utólagos javítás, törlés vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga után.

A garanciát kizáró feltételek

1. Helytelen szállítás, tárolás, erőszakos külső behatás, külső kábel szakadás, elemi csapás (pl.: villámcsapás, túlfeszültség) okozta rongálódás.
2. Szakszerűtlen kezelés, poros, nedves környezetben való használat.
3. "Házilag" végzett szakszerűtlen beavatkozás, javítás, bővítés, átalakítás.
4. Hibásan telepített, nem jogtiszta szoftver vagy vírus okozta meghibásodás.
5. Természetes elhasználódás.

A javítási határidő

A garancia időtartama a vásárlás napjával kezdődik. A termék javítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a szervizben töltött idővel. Kivétel, ha a szerviz hardver hibát nem talált, azaz a meghibásodást a szakszerűtlen kezelés, vírus, nem jogtiszta szoftver stb. okozta.

A termék vagy jelentős részének cseréje esetén a jótállás időtartama a kicserélt termék (jelentős része) tekintetében újra kezdődik.

A vásárló a termékben észlelt hibát cégünk felé a legrövidebb időn belül köteles jelezni, amennyiben ezt elmulasztja, az ebből adódó károk a vevőt terhelik.

Javításhoz általában a komplett alapgépet kell a szervízbe behozni. Tölthető "AA" típusú elemeket, memóriakártyákat, vállpántokat, stb. kérjük ne hozzanak be! A javításra leadott adathordozókon lévő adatokért felelősséget nem vállalunk!

A meghibásodott készülék szervízelési idejét, vagyis a javítási idő hosszát nem határozza meg törvény, ill. rendelet. A 151/2003. (IX.22) kormányrendelet mindössze javaslatot tesz, mely szerint a szakszervíznek törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést 15 napon belül elvégezze.


Szavatosság

( a Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi törvény (Ptk.) 30-311 §-ai alapján)

A megrendelés hibás teljesítése esetén ( nem felel meg a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak, nem megfelelő használati útmutató miatt) a teljesítést követő 6 hónapon belül a fogyasztó kérheti a termék kijavítását, kicserélését, árleszállítást, vagy elállhat a szerződéstől.
A teljesítés időpontjától számított kétéves, rejtett hiba esetén hároméves elévülési határidő alatt érvényesíthetőek a szavatossági igények.

Fogyasztói szerződés esetében az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, hat hónap után a fogyasztóra hárul a hibás teljesítés bizonyításának terhe.

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek . ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási költségeket . a kötelezettet terhelik.
Kicserélés vagy elállás esetén a fogyasztó nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
Szavatossági jogainak érvényesítésén kívül a fogyasztó a hibás teljesítésből eredő kárának megtérítését is követelheti a kártérítés szabályai szerint.
A fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003. (VII.30.) GKM rendelet alapján a fogyasztói szerződés hibás teljesítése miatt, vagy jogszabályon alapuló jótállás keretében érvényesített kifogás intézése során ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval szemben, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.

A forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:

  • a fogyasztó nevét, címét
  • a fogyasztási cikk ( a továbbiakban áru ) megnevezését, vételárát,
  • a vásárlás időpontját,
  • a hiba bejelentésének időpontját,
  • a hiba leírását,
  • a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
  • a kifogás rendezésének módját.

Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indoklását a jegyzőkönyvben meg kell adni.
A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni.
Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.
A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel . megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
Javításra az árut elismervény ellenében kell átvenni. Az elismervényen fel kell tüntetni a fogyasztó nevét, címét, az áru azonosításához szükséges adatokat, az áru átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított árut átveheti.

Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 248. §-ában foglaltakra figyelemmel a Kormány a következő rendeletet alkotja:
  • 1 §

    (1) A Magyar Köztársaság területén fogyasztói szerződés [Ptk. 685. § e) pontja] keretében értékesített, a rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.

    (2) Semmis az a megállapodás, amely az e rendeletben foglaltaktól a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.

    (3) A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (a továbbiakban: fogyasztó).

    (4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
  • 2 §

    (1) A jótállás időtartama egy év.

    (2) A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
  • 3 §

    (1) A forgalmazó köteles a fogyasztónak a fogyasztási cikkel együtt - külön kérés nélkül - jótállási jegyet átadni.

    (2) A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.

    (3) A jótállási jegyen fel kell tüntetni:
    • a) a forgalmazó nevét és címét,
    • b) a fogyasztási cikk megnevezését, típusát, gyártási számát, továbbá - ahol alkalmazható - azonosításra alkalmas részeinek meghatározását,
    • c) a gyártó és - külföldről származó termék esetén - az importáló nevét, címét,
    • d) a fogyasztót a jótállás alapján megillető jogokat, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit,
    • e) a vásárlás vagy az üzembe helyezés időpontját.

(4) A jótállási jegynek utalnia kell arra, hogy a jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti.
  • 4 §

    (1) A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.

    (2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.
  • 5 §

    (1) A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

    (2) A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

    (3) A jótállás keretébe tartozó javítás esetén a forgalmazó, illetve a javítószolgálat a jótállási jegyen köteles feltüntetni:
    • a) a javítási igény bejelentésének és a javításra átvétel időpontját, gépjármű esetében továbbá a kilométeróra állását,
    • b) a hiba okát és a javítás módját,
    • c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, gépjármű esetében továbbá a kilométeróra állását,
    • d) a jótállás - a kijavítás időtartamával meghosszabbított - új határidejét.
  • 6 §

    (1) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.

    (2) Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.
  • 7 §

    Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
  • 8 §

    (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 60. napon lép hatályba; rendelkezéseit a hatálybalépését követően kötött fogyasztói szerződésekre kell alkalmazni.

    (2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti:
    • a) az egyes tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről szóló 117/1991. (IX. 10.) Korm. rendelet, valamint az azt módosító 119/1995. (IX. 29.) Korm. rendelet és a 6/1997. (I. 22.) Korm. rendelet;
    • b) a tartós fogyasztási cikkek alkatrész-ellátásáról és javítószolgálatáról szóló 35/1978. (VII. 6.) MT. Rendelet, valamint az azt módosító 74/1987. (XII. 10.) MT rendelet és a 118/1995. (IX. 29.) Korm. rendelet.


Melléklet a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelethez
  • Hűtőszekrény, fagyasztó, kombinált hűtőszekrény;
  • mosógép, centrifuga, szárítógép és ezek bármely kombinációja, mosogatógép, vasalógép;
  • villamos és/vagy gázenergiával működtetett sütő-, főzőberendezések és ezek kombinációja 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
  • vízmelegítők, fűtő-, légkondicionáló- és egyéb légállapot-szabályozó berendezések 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
  • porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztítógép, padlósúroló- és fényesítőgépek;
  • varrógép, kötőgép;
  • motoros kerti gépek, motoros kézi szerszámok, motoros szivattyúk 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
  • az egy éves, illetve az egy évnél hosszabb kihordási idejű gyógyászati segédeszközök és készülékek 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
  • személygépkocsi, motorkerékpár, kerékpár, babakocsi;
  • lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi;
  • biztonsági riasztó- és jelzőberendezések10.000,- Ft bruttó vételár felett;
  • elektronikus hírközlő végberendezések (telefonok, mobiltelefonok, telefax-készülékek, több funkciós készülékek stb.) 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
  • üzenetrögzítők, kihangosító készülékek 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
  • műholdvevő és AM Micro antenna rendszerek és ezek részegységei, televíziók, projektorok, videomagnók 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
  • rádiók, autórádiók, rádiós ébresztőórák, rádió adó-vevő készülékek, amatőr rádióadók és rádióvevők, műholdas helymeghatározók 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
  • lemezjátszók, szalagos és kazettás magnók, CD-felvevők és -lejátszók, DVD-felvevők és -lejátszók, egyéni hangrendszerek és ezek tartozékai (keverőasztal, erősítő, hangszóró, hangfal), mikrofonok és fülhallgatók 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
  • fényképezőgépek, film- és hangfelvevő kamerák, videokamerák és camcorderek, film- és írásvetítők, filmnagyítók, filmelőhívó- és filmfeldolgozó készülékek, fotónyomtatók, film- és diaszkennerek 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
  • MP3 lejátszók, Pendrive készülékek, illetve az ezekhez, valamint a digitális fényképezőgépekhez használatos memóriakártyák 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
  • távcsövek, látcsövek, mikroszkópok, teleszkópok, iránytűk, tájolók 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
  • személyi számítógépek és alkatrészeik, monitorok, nyomtatók, szkennerek 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
  • számológépek, zsebszámológépek, menedzserkalkulátorok 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
  • írógépek és szövegszerkesztők 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
  • hangszerek 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
  • órák 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
  • bútorok 10.000,- Ft bruttó vételár felett.
Elállás joga a távollevők között kötött szerződésekről szóló
17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet alapján

A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.
A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette, szolgáltatás nyújtása esetében pedig, amikor a szerződést megkötötte, feltéve, hogy az értékesítő a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
Ha az értékesítő nem tesz eleget a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének, a fogyasztó az elállás jogát az áru átvételének napjától, szolgáltatás nyújtása esetében pedig a szerződés megkötésének napjától számított három hónapon belül gyakorolhatja. Ha a 3. § szerinti tájékoztatásra a (3) bekezdésben meghatározott három hónapon belül sor kerül, a fogyasztó számára az elállásra nyitva álló nyolc munkanapos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a tájékoztatót kézhez kapta.
Az értékesítő köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezen felül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja a 4. § szerinti elállási jogot
  • a) szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha a nyolc munkanapos elállási határidő lejárta előtt az értékesítő a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte;
  • b) olyan áru értékesítésére, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac értékesítő által nem irányítható ingadozásától függ;
  • c) olyan áru értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó;
  • d) hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta;
  • e) hírlap, folyóirat és időszaki lap terjesztésére vonatkozó szerződés esetében;
  • f) szerencsejáték-szerződés esetében.



Ha az áru árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészében az értékesítő által nyújtott kölcsön fedezi, a fogyasztó a 4. § szerinti elállási jogának gyakorlása a fogyasztási kölcsönszerződést is felbontja.
A fogyasztó az értékesítőnek a fogyasztási kölcsönszerződés felbontásából eredő kárát nem köteles megtéríteni, és tőle kamat vagy egyéb költség sem követelhető. Az értékesítő azonban követelheti a fogyasztótól a kölcsönszerződés megkötéséből eredő kárának megtérítését, feltéve, hogy a kölcsönszerződésben ezt a kár elemeinek és összegszerűségének meghatározásával kifejezetten kikötötte, és a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
Az (1)-(2) bekezdésben foglaltakat kell megfelelően alkalmazni, ha az áru árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben harmadik személy által nyújtott fogyasztási kölcsön fedezi, feltéve, hogy a fogyasztási kölcsönszerződés a pénzügyi intézmény és az értékesítő előzetes megállapodásán alapul. Az értékesítő köteles a fogyasztó elállásáról a pénzügyi intézményt haladéktalanul értesíteni.

Garancia
Szakszerviz, garancia

A 151 / 2003 (IX.22) Kormányrendelet alapján az Artwork Photo Kft. az általa értékesített termékekre 12 hónap garanciát vállal. Ettől bizonyos esetekben eltérünk, ezt minden esetben külön feltüntetjük, és közöljük Önnel

A jótállási jegyről:
- Ön a jótállási igényét a vásárolt termékhez mellékelt jótállási jeggyel és az eredeti számla egyik példányával érvényesítheti, ezért kérjük, hogy ezen iratokat gondosan őrizze meg.

- A jótállási jegyen történő bármilyen, utólagos javítás, törlés vagy átírás, valótlan adatok bejegyz